درس آمادگی دفاعی
آمادگی دفاعی
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:59 :: نويسنده : محسن معین فر

آخرين کار سرگرد ميخاييل کلاش نيکف اسلحه ای به نام AK_109 است ، اين اسلحه از آخرين و بهترين ها ی دنياست سبک مجهز و راحت ، اين اسلحه با ليزر دور بين و نارنجک انداز دو محفظه آتش و سرعت رگبار بالا و دارای رکورد سرعت گلوله ۹۰۰ متر بر ثانيه که در جهان تک است . خشاب ۳۰ گلوله ای و وزن ۴۰۰/۳ گرم با وجود قطعات پلاستيکی و استيل دارای ۴ حالت خاموش و تک تير و رگبار و سه تير و برد مفيد ۱۰۰۰ متر که در جهان بی نظير است از بهترين ها برای هر جنگی است و کاراييش به مراتب از M16 آمريکا بيشتر است كه فقط در انحصار روسيه و سری می باشد .




A K S - 74



اسلحه ای را که مشاهده ميکنيدآ کا اس ۷۴ ساخته سرگرد ميخاييل کلاشينکف است . اسلحه ای فوق العاده کم صدا سبک و راحت دارای دو لوله و شليک هم زمان آنها و دو خشاب مجزا با محفظه احتراق کوچک و قدرت شليک و نفوذ زياد مناسب برای کماندوها و پليس و نيرو های مخفی در عمليات پنهانی در اين سلاح تقريباً هيچ آتشی از لوله خارج نمي شود و مسير آتش نيرو های خودی لو نميرود اين سلاح که با نام کرينکف در جهان شناخته مي شود ساخت سال ۱۹۷۴ است و در انحصار روسيه است اين اسلحه دارای ۴۰۰متر برد مفيدو۲.۶ کيلو گرم وزن و خشاب اصلی با ۳۰ گلوله و دومی با ۲۰ گلوله کاليبر ۵ ميليمتر و سرعت ۷۵۰ متر بر ثانيه است .




آفتامات كلاشينكف



اسلحه ای را که مشاهده مي کنيد آفتامات کلاشينکف ساخت سرگرد ميخاييل کلاشينکف در سال۱۹۴۷ ميلادی در شوروی است . اين اسلحه ۴ کيلو وزن داشته که الآن ۳ کيلو گرم وزن دارد ، اسلحه ای زيبا و روان است سرعتش ۷۵۰ تا ۸۰۰ متر بر ثانيه است و بعد از هر ۴ عمليات احتياج به بازرسی دارد بدنه نسوز است و ميتوان تا ۵ خشاب را بدون استراحت رگبار شليک کرد ، کار با آن راحت است دارای دو حالت تک تير و رگبار است و خاموش صدايی متوسط دارد و دو حالت دسته چوبی و ميله ای خشابش ۲۴ گلوله دارد و نوع ديگر خشاب ۱۰۰ گلوله ای سلاح سازمانی ۵۴ کشور دنيا است و سلاح سپاه پاسداران . کار با آن آسان است کاری ندارد خشاب را داخل کرده و درجه را در حالت تک تير يا رگبار قرار داده و گلنگدن را ميکشيم و ماشه را فشار مي دهيم . قابليت نصب دوربين و دوربين ديد در شب و ليزر را دارد با يک چاقو تيز . قيمتش در امريکا ۳۰۰ دلار و در عراق ۵۰ دلار است .




M 16



اسلحه امروز ما ام ۱۶ است سلاح سازمان يافته ارتش امريکا در سال۱۹۶۷ ساخته شد با نام ام ۱۴ و بعد به مرور زمان به ام ۱۶ و ۱م ۱۶ ا۱ و ام ۱۶ ا۲ رسيد يکی از روان ترين اسلحه های دنيا است از بهترين هاست با کاليبر ۵.۴ برای مقابله امريکا با کلاش روس ساخته شد وزنش هم از ۴ کيلو به ۳ کيلو کاهش يافته هم اکنون ۱۱ کشور دنيا ازان استفاده ميکنند خشابش ۳۰ گلوله ای است و آنرا بارها در عراق و افغانستان ديديم خوبيش به نرم بودن داغ نکردن برد خوب ۵۰۰ متر و خراب نشدنش است در کل از آ کا ۷۴ کلاش بهتر استولی به پای کلاش۱۱۰ و يا ج ۳۶ آلمان نمي رسد سرعتش ۹۰۰ متر بر ثانيه است .




M 4



اسلحه ای را که مشاهده ميکنيد ام۴ نام دارد که از سلاح های سازمان يافته ارتش امريکا است اين اسلحه در سال ۱۹۹۰ به توليد رسيد در جنگ افغانستان کارايی خود را به اثبات رسانيد ساخت کمپانی کلت امريکا مي باشد با وزن سبک ۳ کيلو گرم و سرعت ۷۵۰ تا ۸۵۰ متر بر ثانيه و ۴۰۰ متر برد مفيد و خشاب ۳۰ گلوله ای در کاليبر ۵.۵۶ از بهترين های امريکا است و سلاح سازمان يافته ارتش امريکا است حال آن را با کلاش ۱۰۹ مقايسه کنيد




G 36



اسلحه امروز بهترين اسلحه دنياست هم اکنون در دنيا نظير ندارد مدرن ترين اسلحه است و نامش G36 استاين اسلحه در سال ۱۹۹۰ توسط بهترين طراحان دنيا در کمپانی هکلر کوچ ساخته شد اين اسلحه ابتدا در نسل E بعد k و بعد C ساخته شد که آخرين نسل آن c در سال ۱۹۹۸ ساخته شد وزنش ۲.۶ کيلوگرم با کاليبر ۵.۵۶ و خشاب ۳۰ گلوله ای است اين اسلحه اولين اسلحه دارای خشاب شيشه ای است و شما مي توانيد گلوله ها را ببينيد و بشماريد همچنين دارای فن آوری مختص هکلر کوچ يعنی ۳ تير استاين مسلسل مي تواند تک تير ۳ تير و رگبار شليک کند برای اولين بار روی اسلحه دوربينی نصب شده برای هدفگيری و در کل استاندارد ترين اسلحه ناتو است ، در سال ۱۹۹۵ به اسپانيا صادر شد و در سال ۲۰۰۰ سلاح رسمی پليس و ارتش آمريکا و اسپانيا شد و به عنوان مسلسل سبک مورد انواع استفاده قرار گرفت قيمتش نيز ۷۰۰ دلار است . قطعات آن تمام استيل و در مقايسه با m14 ارزانتر و بهتر ، ساخت سال ۱۹۶۰ ميلادی است .




دراگنوو



درا گانوو اسلحه تک تير اندازان با وزن ۴ کيلوگرم و سرعت۸۵۰ متر بر ثانيه از بهترين هاست کاليبرش ۷.۶۲ است اين اسلحه گران ترين اسلحه تک تير انداز است قيمت کاملش با ۵ خشاب و ۳ دوربين و سه دسته تزيين شده با چوب درخت گردو حدود ۳۳۰۰ دلار است اين اسلحه ۳ کيلو متر برد مفيد و ۴۵۰۰ متر برد نهايی دارد در بيشتر بازيهای کامپيو تر هم از آن استفاده شده است از جملهIGI-MAX PAYNE و ... اين اسلحه فقط در انحصار روسيه است .




سمينوو



سمينوو اسلحه ای مناسب برای تک تير اندازان با ۳ کيلو متر برد مفيد يعنی تا فاصله ۳ کيلو متری هر موجودی را از پا در مياورد وزنش ۴ کيلو گرم است و مناسب برای هر شرايطی با نصب دوربين های معمولی و مادون قرمز مي توان از آن بهترين استفاده را کرد ايران امتياز آن را از روسيه خريده و توليد و در دست تک تير اندازان تيز بين ارتش و سپاه مي گذارد تا از خاک کشور دفاع کنند اين گونه اسلحه ها مناسب ترين اسلحه برای انواع جنگ خصوصا چريکی و ترور و... هستند اگر روزی خواستيد مهاجمان را بکشيد اين بهترين گزينه است فقط عيب آنها قيمت بالايشان است دو اسلحه مطرح برای تک تير اندازان سمينوو و دراگانوو است .




M P 5



اين هم ( ام پی فايو ) اين سلاح با کاليبر ۹mm سلاح رسمی ناتو و سازمان يافته ارتش امريکا ، آلمان ، انگليس و پليس ايران مي باشد ساخت کار خانه هکلر کوچ آلمان است و الآن در ساير نقاط دنيا توليد می شود در ايران نيز به نام سلاح تندر توليد انبوه مي شود بردش ۳۰۰ متر مفيد است وزنش ۲.۸ کيلو گرم در آخرين نسخه می باشد اين اسلحه نرم سبک و راحت برای پليس می باشد خيلی بدرد جنگ نمی خورد چون ضعيف است .




RPG-22



اين سلاح ساخت سال۲۰۰۰ در ارتش روسيه است مدل تکميل شده rpg-18 است تصوير زير نيز مربوط به rpg-18 است چون تصوير کم است خلاصه با تغييراتی که در آلياژ بدنه و راکت دادند تبديل به rpg-22 شد اين سلاح تمام آلومينيم است وزنش تا ۵ کيلو گرم بيشتر نيست (بدون راکت) راکت آن در ۳ نوع۱۰۰ متر ۲۰۰ متر و۲۵۰ متر ساخته شده گلوله اصلی شبيه همان rpg-7 است ولی راکتش تفاوت دارد به راحتی توسط سرباز قابل حمل و مانور است مي توان با آن هر زره پوش را نابود کرد برای زدن تانک نفربر و هلي کوپتر و کاميون ها و ... بهترين سلاح است اين سلاح مجهز به دوربين برای هدفگيری نيز است و در واقع برای رقابت با (law) آمريکايی ساخته شد و خيلی بهتر از آب درآمد خوشبختانه از قرار معلوم ايران نيز تعداد زيادی از اين سلاح را خريداری کرده و در مانور پيروان ولايت بکار برد .



مسلسل pks



اين مسلسل با نام PKS مدل تکميل شده مسلسل PK است كه در شكل آنرا ملاحضه مي كنيد در سال ۱۹۷۴ توسط سرگرد ميخاييل کلاش نيکف ساخته شد و در جهان عموميت يافت اين مسلسل با کاليبر بالای ۷.۶۲ ويژه مسلسل های سنگين و با قدرت ۶۵۰ گلوله در دقيقه و وزن ۱۶ کيلو گرم قابليت نصب بر روی هر خودرو يا سنگری را دارد و ميتواند با نفوذ گلوله خود به انواع خودرو زرهی و يا هلي کوپتر و يا ناوچه ها آنها را ساقط کند ، سرعت گلوله آن نيز در حدود ۸۰۰ متر بر ثانيه است برد مؤثرش نيز ۱۲۰۰ متر و برد نهايی ۵ کيلومتر مي باشد مدل( pk ) نيز تقريبا همينطور است با اين تفاوت که وزن آن ۸ کيلو گرم بيشتر نيست ولی قدرت آتش کمتری دارد .




FAMAS-G2



فاماس سلاح ملی ارتش فرانسه و سومين اسلحه پرفروش سال گذشته ميلادی بوده اين سلاح با وزن بسيار سبک ۳.۷ کيلوگرمي مسلسلی بسيار قوی با رنج آتش ۱۰۰۰ گلوله در دقيقه و برد ۴۵۰ متر مفيد و سرعت بسيار بالای ۹۵۰ متر بر ثانيه از بهترين و روانترين اسلحه ها با صدای متوسط و خشاب ۳۰ گلوله ای بهترين اسلحه در اروپا است ، منا سب برای هر عملياتی است مي تواند تک تير رگبار و سه تير شليک کند يک ماشه بر روی (بالای) اسلحه در زير مکان ديد است که ميتوان به راحتی با فشردن آن دشمن را از پاي درآورد بدون قلق گيری و ... توان پرتاب نارنجک تفنگی نصب هدف گير ليزری و دوربين برای تک تير انداز شدن است و خلاصه آخر اسلحه است و در دو نسل FAMAS G1-FAMAS G2 ساخته شده که مشخصات بالا مربوط به نوع دوم است .




كلاشينكف نوع AKM



اولين بار اسلحه كلاش سال 1951 در شوروي به نام ( آ كا ام ) ساخته شد كه ايراداتي داشت ، هر كشور سازنده كلاشينكف چند رقم از آن مي سازد مثلاً شوروي چند نوع آن را مي سازد اين اسلحه سلاحي تهاجمي كه بيشتر به صورت رگبار شليك مي كند .



مشخصات كلاشينكف نوع (AKM )



سلاحي است انفرادي خودكار ، نيمه خودكار كه با فشار غير مستقيم فشار گاز و باروت مسلح مي شود و با هوا خنك مي شود اين سلاح با خشابهاي هلالي شكل 30 و 40 فشنگي تغذيه مي شود داراي برگه ناظم آتش سه وضعيتي ( ضامن – رگبار – تكتير ) است اين سلاح را تا از ضامن خارج نكنيم مسلح نمي شود كه دستگاه نشانه روي آن دو قسمت دارد : 1) مگسك قابل تغيير و تنظيم در قسمت جلوي سلاح 2) دستگاه سنون درجه كه از 1 الي 10 مدرج شده است كه هر عدد نمايانگر 100 متر است اين سلاح در انواع قنداق هاي چوبي ، كائوچوئي و فلزي تا شو ساخته مي شود .



مختصات تفنگ كلاشينكف ( مدل AKM ) :



1- كاليبر : 7.62 ميلي متر



2- وزن سلاح بدون خشاب : 3.270 كيلو گرم



3- وزن خشاب 30 فشنگ پر : 522 گرم



4- طول سلاح با سر نيزه : 102 سانتي متر



5- طول سلاح با قنداق فلزي بسته : 66 سانتي متر



6- طول سر نيزه : 27.5 سانتي متر



7- تعداد خان : 4 عدد



8- گردش خان : از چپ به راست



9- نوع مهمات مصرفي : (7.62.39 ) ميلي متر



10- برد مؤثر : 400 متر



11- برد نهايي : 2000 متر



احتمال حمله آمريکا به ايران



همان طور که مي دانيد آمريکا تحديد به حمله عليه مراکز اتمی ايران کرده از طرفی چندی پيش اسرئيل نيز تهديد مشابهی کرده بود و با انتخاب مجدد بوش به عنوان رئيس جمهور ايالات متحدة آمريكا و بهره برداری از نيرو گاه های اتمی ايران امکان چنين حمله ای مي رود و طبق آخرين مواضع ايران چنين تجاوزاتی تبديل به يک حمله تمام عيار مي شود حمله ای بين ايران و اسرائيل و آمريکا فعلا مقدمات اين حمله در حال شکل گيری است از آن جمله گزارش ۱۱ سپتامبر و گزارشات آزانس هسته ای و کميته حقوق بشر و ... ازطرفی ديگر سخنان وزير دفاع عراق که ايران را دشمن درجه يک عراق دانسته و مواضع اخير امارات برای دو جزيره ايران و مشکلاتی که با افغانستان و آذر بايجان داريم همه و همه نشان از تو طئه ای عليه ايران است ، در صورت حمله ايران از جانب افغانستان عراق آذر بايجان و امارات مورد حمله قرار مي گيرد ايران با دارا بودن انواع موشک کوتاه برد و دور برد توانايی مقابله با هرگونه تهديد را دارد ازطرفی با سلاح ها و تانک ها و توپ های پيشرفته از جمله تانک ۱۰۰ درصد ضد گلوله و زره دار تی۷۲ و انواع توپ های کوتاه برد و دور برد و دارا بودن بيش از ۱۰۰۰ هلي کوپتر کبری و چند صد هلي کوپتر روس و آپاچی و... و نيرو های آموزش ديده کماندويی وانواع هواپيما ها از جمله شکاری بمب افکن های سوخو۲۷ و ميگ ۲۹ و اف۱۴ به راحتی مي تواند در برابر حمله آمريکا مقاومت کند البته در سال های اخير با ساختن ناوچه های موشک انداز و اژدر انداز کوچک به تعداد زياد مي تواند حتی يک ناو هواپيما بر امريکا يی را غرق كند البته با ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ناوچه و همزمان ازطرفی با شليک بيش از ۴ موشک همزمان به طرف دشمن مي توانيم دفاع ضد موشکی آمريکا را خنثی کنيم ( اين ضعف ضد موشک های پاتريت است) خلاصه با داشتن ديوار کوه در دور ايران و دو کوير گرم ايران مانند قلعه ای مستحکم است ما با به راه انداختن يک جنگ چريکی دشمن را از پا در می آوريم .



اميد به اينكه اندك مطالب ذكر شده مورد استفاده قرار گرفته باشد.


شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:56 :: نويسنده : محسن معین فر

فنگ ژ-3 (62/7 م م) ساخت کشور آلمان

 

مأموریت: شرکت در رزم نزدیک

 

مشخصات

1.       جنگ افزاری ست انفرادی

2.       به وسیله نفر حمل می­شود

3.       خودکار است

4.       به وسیله برگه ناظم سه وضعیتی، (ضامن – تک تیر – رگبار) می­شود

5.       توسط خشاب 20 تیری تغذیه می­شود

6.       با هوا خنک می­شود

7.       با نثار مستقیم گاز باروت مسلح می­شود

8.       اسلحه­ای است بدون عقب نشینی

9.       دردستگاه نشانه روی آن به راحتی قابل تغییر است

 

مختصات:

  1. کالیبر: 62/7 م م
  2. وزن اسلحه بدون خشاب: 4/200gr
  3. وزن خشاب آلمینیومی: 130gr
  4. وزن خشاب پر: 620 gr
  5. وزن فشنگ: 24/5 gr
  6. طول اسلحه بدون سرنیزه: 102/5 cm با سرنیزه: 122/5 cm
  7. طول لوله: 45 cm
  8. تعداد گام: 5/1 گام
  9. سرعت اولیه گلوله: 800 متر بر ثانیه
  10. نواخت تیر عملی: 120 الی 150 تیر در دقیقه
  11. دارای عرفان گردش از چپ به راست
  12. برد مؤثر با دوربین: 600 متر
  13. برد مؤثر بدون دوربین: 400 متر
  14. برد نهایی: 3750 متر
  15. برد مفید: 3500 متر

 خان: شیارهای داخل جان لوله را خان می­گویند.که دوکار انجام میدهد

  1. تنظیم تیر
  2. افزایش برد

تعریف گام: به هر دور کامل یک خان گام گفته می­شود.

سازمان: در هر گروه پیاده 9 قبضه سازمان دارد.

 

قطعات اصلی

1.       بند

2.       قنداق و متعلقات

3.       بدنه و متعلقات

4.       شعله­پوش

5.       قبضه تپانچه­ای شکل

6.       روپوش تحتانی

7.       خشاب

8.       گلگون و متعلقات

 

عمل سلاح ژ-3 و مراحل مختلف آن :

  1. هنگامی که بر اثر فشار بر روی ماشه­آلات متحرک آزاد شده و به علت فشار فنر به جلو حرکت می­نماید.
  2. زمانی که آلات متحرک در اثر فشار گاز باروت به عقب حرکت می­نماید.

 

مرحله رفت :

  1. تظاهر: ظاهر شدن یک عدد فشنگ در مسیر گلنگدن به وسیله صفحه خوراک­دهنده را تظاهر گویند.
  2. ادخال: داخل شدن یک عدد فشنگ در داخل جان لوله را بوسیله شاخ­های گلنگدن را ادخال گویند.
  3. بسته شدن: زمانی که پیشانی جنگی گلنگدن به ته خزانه لوله می­چسبد را بسته شدن گویند.
  4. چفت شدن: زمانی که غلطک­های گلنگدن در محل خود قرار بگیرند عمل چفت شدن صورت می­گیرد.
  5. ضربت زدن: بر اثر برخورد چخماق به ته سوزن و برخورد سرسوزن به ته چاشنی فشنگ و عمل فشنگ را ضربت زدن گویند.

 

مرحله برگشت:

  1. رها شدن: فشار گاز باروت به پیشانی جنگی گلنگدن سبب می­گردد که غلطک­ها به مارپیچ­های متر برخورد کرده و به داخل گلنگدن برود و در نتیجه به هادی سوزن فشار آورده و فاصله بین گلنگدن و آلات متحرکه را برقرار می­کند.
  2. باز شدن: عبارت است جدا شدن پیشانی جنگی گلنگدن از ته خزانه لوله
  3. مسلح شدن: ضمن عقب نشینی آلات متحرک ماهیچه­های تحتانی آلات متحرک را به عقب می­خواباند و در نتیجه پایه آتش با دندان عقبی چخماق درگیر شده و جنگ افزار مسلح می­شود.
  4. اخراج شدن: خارج شدن پوکه از خزانه لوله توسط فشنگ کشی.
  5. پرش: عبارت است از پرتاب پوکه به خارج توسط پوکه­پران

 

 باز و بست اسلحه ژ-3

مرحله اول: اطمینان از خالی بودن سلاح

  1. خشاب
  2. بند اسلحه
  3. قنداق
  4. گلنگدن
  5. قبضه تپانچه­ای شکل با روپوش لوله
  6. شعله­پوش
  7. بدنه و متعلقات که باز و بسته نمی­شود

 

طریق بستن عکس این مراحل را انجام می­دهیم.

 

مزایای شعله پوش:

  1. برای باز و بسته کردن سیم خاردار.
  2. پخش کردن شعله آتش برای ترک نخوردن لوله.
  3. برای مسلح کردن مجدد سلاح بوسیله فشار گازی که از طریق سوراخ­های شعله­پوش به طرف پائین لوله وارد می­کند و گلنگدن را پائین آورده و تفنگ را مسلح می­کند.

 (اصول پنجگانه تیراندازی)

  1. گرفتن وضعیت صحیح.
  2. بستن درجه صحیح به اسلحه.
  3. نشانه­روی صحیح.
  4. پنج عمل انگشت­روی ماشه.
  5. آتش منظم و مداوم. 

 پنج عمل انگشت­روی ماشه:

  1. نشانه­گیری صحیح
  2. حبس نفس
  3. کشیدن قوزک اول
  4. نشانه­روی مجدد
  5. کشیدن قوزک دوم

وضعیت­های تیراندازی:

  1. ایستاده
  2. به زانو
  3. نشسته
  4. دراز کش
  5. هجومی

 


اسلحه کلاشینکف:                     

 

مشخصات اسلحه کلاشینکف:

  1. سلاحی است در تمام شرایط قابل استفاده بوده.
  2. خودکار و نیمه خودکار می­باشد.
  3. به وسیله برگه ناظم سه وضعیتی، (ضامن – تک تیر – رگبار) می­شود.
  4. خشاب­های استارد 30، 40، 60 فشنگی تغذیه می­شود.
  5. با هوا خنک می­شود.
  6. با فشار غیر مستقیم گاز باروت مسلح می­گردد.
  7. هنگامی که اسلحه به ضامن است مسلح نمی­شود.
  8. دستگاه چکاننده که ضربتی می­باشد.

 

مختصات اسلحه کلاشینکف:

  1. کالیبر: 62/7
  2. وزن با قنداق کائوچوئی: 3/800gr
  3. وزن فشنگ: 16 gr
  4. طول سرنیزه: 204 متر
  5. وزن خشاب خالی: 322 gr
  6. وزن خشاب پر: 802 gr
  7. طول اسلحه با قنداق: 87 سانتیمتر
  8. طول اسلحه با قنداق تاشو: 69 سانتیمتر
  9. طول لوله: 41 سانتیمتر
  10. سرعت ابتدایی گلوله 710 متر بر ثانیه

مشخصات

1.       وزن اسلحه با قنداق: 3 کیلوگرم

2.       نواخت تیر علمی: 600 تیر در دقیقه

3.       نواخت تیر عملی در حالت رگبار: 100 تیر در دقیقه

4.        برد نهایی: 3000 متر.

 

مأموریت:تیراندازی علیه نفرات پیاده دشمن، سازمانی به تعداد 9 قبضه در گروه پیاده دسته تفنگ­دار تعداد خدمه اسلحه یک نفر می­باشد.

 

انواع مهمات تفنگ کلاشینکف:

  1. فشنگ جنگی
  2. فشنگ رسام (با نوک آبی و سبز)
  3. فشنگ گازی بدون مرمی جهت تمرین
  4. فشنگ گازی نارنجک تفنگی

معایب:

  1. به علت کوتاه بودن طول فشنگ میزان تخریب آن نسبت به گلوله­های تفنگ ژ-3 و سایر تفنگ­های کالیبر کوچک کمتر است.
  2. فاقد دستگاه نشانه­روی یا دوربین بوده و قدرت نفوذ آن کمتر است.

انواع تفنگ کلاشینکف:

  1. با قنداق کائوچوئی و یا چوبی برای تیر اندازی برای وضعیت­های دراز کش، ایستاده، به زانو.
  2. با قنداق فلزی تا شونده جهت تسهیل درپوش واحدهای چتر باز یگان­های چیریکی و کماندوئی

 نام گذاری قطعات اصلی کلاشینکف (8 قطعه):

  1. بدنه و متعلقات
  2. میله و فنر ارتجاع
  3. آلات متحرکه و پیستون گاز
  4. درپوش فلزی
  5. استوانه گاز
  6. درپوش تحتانی
  7. خشاب
  8. شعله پوش

 

دستگاه نشانه روی اسلحه کلاشینکف شامل :

  1. مگسک (دستگاه)
  2. دستگاه ستون درجه که سوی درجه اعداد از یک تا هشت شماره گذاری شده که هر عدد نماینده مسافت صد متر است (هنگام بستن مسافت بر روی درجه با شست و انگشت سبابه دست راست روی دکمه طرفین ستون درجه به طرف داخل فشار داده تا لغزنده ستون درجه به  حرکت درآید لبه جلویی آن در مقابل خطی که زیر هر عدد حک شده قرار گیرد).

عمل رفت:

  1. تغذیه: توسط صفحه خوراک دهنده فشنگ­ها به طرف بالا فشار داده می­شود و در مسیر آلات متحرکه قرار می­گیرد.
  2. GetBC(15);
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 21:58 :: نويسنده : محسن معین فر

پيوندها
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درس آمادگی دفاعی و آدرس moeinfar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 38778
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

Alternative content